Verhalen
Quick fixes bestaan niet
Angela van de Loo,
29 juni 2018,
17:00
Snelle oplossingen bestaan niet op weg naar zinvolle verandering en innovatie, is de overtuiging van Target Point. Verandering is vaak nodig om innovatie mogeliik te maken - en niet andersom! - maar verandering is een ontwikkeling en geen ontwerp.
Veel managers en adviseurs focussen zich in verandertrajecten op één of twee van de drie dimensies van de veranderdriehoek: de gedeelde visie, mensen als motor en/of discipline (en technologie) in uitvoering. Hoe zorg je dat je organisatie de goede ontwikkeling doormaakt, waarin je alle dimensies meeneemt? Is een gedeelde (nieuwe) visie voldoende om discipline in de uitvoering te garanderen of willen we wel maar hebben we de veranderingen en de systemen niet handig en efficiënt georganiseerd? Betekent discipline in de uitvoering en veel motivatie bij de medewerkers dat je ook ècht dezelfde doelen nastreeft, of werken teams langs elkaar heen en komen de ‘lijntjes’ niet meer bij elkaar?
Wiel van verandering
Target Point laat organisaties zien hoe de veranderdriehoek werkt en welke fasen je door moet om de goede ontwikkeling door te maken: van feel the need (formuleer een echte sense of urgency), naar get it real (formuleer een nieuwe strategie-visie en betrek sleutelfiguren), work the change (creëer beweging met change agents) en make it stick (evalueer, vier successen, pas omissies aan en begin opnieuw). In elke fase zijn er vragen te beantwoorden en is er huiswerk te doen. Get it Real overslaan lijkt te versnellen, toch is dit het grootste struikelblok voor verankering. Target Point heeft veel van dit soort processen begeleid, o.a. in de bouw, techniek, zakelijke dienstverlening, verzekeringswereld, financiële/bancaire wereld.
Toegevoegde waarde
‘Welke waarde Target Point toevoegt aan een bedrijf dat sterk in verandering is? Ze weten de verandering optimaal te faciliteren. Zo, dat je zelf binnen het bedrijf de verandering tot stand brengt. En dat is belangrijk. Want een ander kan eigenlijk je bedrijf niet veranderen; die kan wel helpen. Ze zien dat heel goed!’ Aldus één van onze tevreden klanten. Vraag hier om een presentatie en een nadere kennismaking.
Veel managers en adviseurs focussen zich in verandertrajecten op één of twee van de drie dimensies van de veranderdriehoek: de gedeelde visie, mensen als motor en/of discipline (en technologie) in uitvoering. Hoe zorg je dat je organisatie de goede ontwikkeling doormaakt, waarin je alle dimensies meeneemt? Is een gedeelde (nieuwe) visie voldoende om discipline in de uitvoering te garanderen of willen we wel maar hebben we de veranderingen en de systemen niet handig en efficiënt georganiseerd? Betekent discipline in de uitvoering en veel motivatie bij de medewerkers dat je ook ècht dezelfde doelen nastreeft, of werken teams langs elkaar heen en komen de ‘lijntjes’ niet meer bij elkaar?
Wiel van verandering
Target Point laat organisaties zien hoe de veranderdriehoek werkt en welke fasen je door moet om de goede ontwikkeling door te maken: van feel the need (formuleer een echte sense of urgency), naar get it real (formuleer een nieuwe strategie-visie en betrek sleutelfiguren), work the change (creëer beweging met change agents) en make it stick (evalueer, vier successen, pas omissies aan en begin opnieuw). In elke fase zijn er vragen te beantwoorden en is er huiswerk te doen. Get it Real overslaan lijkt te versnellen, toch is dit het grootste struikelblok voor verankering. Target Point heeft veel van dit soort processen begeleid, o.a. in de bouw, techniek, zakelijke dienstverlening, verzekeringswereld, financiële/bancaire wereld.
Toegevoegde waarde
‘Welke waarde Target Point toevoegt aan een bedrijf dat sterk in verandering is? Ze weten de verandering optimaal te faciliteren. Zo, dat je zelf binnen het bedrijf de verandering tot stand brengt. En dat is belangrijk. Want een ander kan eigenlijk je bedrijf niet veranderen; die kan wel helpen. Ze zien dat heel goed!’ Aldus één van onze tevreden klanten. Vraag hier om een presentatie en een nadere kennismaking.