Metrics

Weten, meten én werken aan groei

We hanteren én bieden een selectie van beproefde meetinstrumenten die  organisaties, teams en individuen helpen te ontwikkelen. Inzetbaar in ontwikkel- en coachtrajecten of als onderdeel van de HR-gesprekscyclus, planningscyclus of tijdens een transitie. Natuurlijk digitaal, met vakbekwame toelichting. Naast de standaard-vragenlijsten, biedt de ‘metrics desk’ de mogelijkheid bijna alle soorten enquêtes aan te maken, uit te zetten en te verwerken. De deskundigheid van Target Point garandeert dat deze vragenlijsten ook statistisch betrouwbaar zijn.
 
Een idee...
 
  • Hogan Leadership Assessment
  • Insights Discovery en Management Drives
  • Leiderschaps- en/of Persoonlijke Effectiviteit | bijzonder is hier de koppeling met bedrijfscultuur, het karakter van de organisatie
  • Team Performance Scan | gebaseerd op het model van Drexler/Sibbet
  • Partner in Business Reflector | met David Maister's Trusted Advisor concept als basis
  • ChangeCompass | 360-graden feedback variant, uitgaand van bedrijfswaarden c.q. leiderschapskompas
  • Engagement Scan | brengt snel en adequaat de betrokkenheid in kaart (team en organisatie)
 
Een totaalbeeld? Download de brochure.
Van elke metrics is tevens een voorbeeldrapportage opvraagbaar: mail aan support@targetpoint.nl

Engagement scoort

Anne Kozica, 1 december 2018, 12:00
Engagement komt niet aanwaaien, dat is har(d)t werken. Hoe belangrijk engagement is voor de bedrijfsresultaten en het onderscheidend vermogen: daar zijn bergen onderzoeksgegevens over beschikbaar. Onverschilligheid kost tijd en geld. De feiten liegen er niet om. Zo genereren betrokken medewerkers gemiddeld 43% meer winst dan hun niet-geëngageerde medewerkers, ongeveer een factor 2,5 hoger. Engagement is in allerlei opzichten een zeer waardevolle ‘human asset’. We willen graag dat het reactief ‘gestuurd worden’ van medewerkers plaats maakt voor pro-actief werken, want alleen daarmee kunnen we de échte verwondering, bewondering en loyaliteit van de klant oogsten.

Echte betrokkenheid berust op vier pijlers: visie & verhaalemployee voiceengaging managers en tenslotte waarden & gedrag. Het heeft attitude- en gedragscomponenten, het één kan bovendien niet zonder het ander: er is dus werk aan de winkel. Aan alle pijers kan en moet structureel gewerkt worden - engagement ontstaat niet door het jaarlijkse kerstpraatje van de directeur af te toppen met een mooi pakket etenswaren... Ook dat weten we inmiddels. 

HET VERSCHIL DAT VERSCHIL MAAKT

Staat engagement in het huidige tijdsgewricht onder druk? Laten mensen zich ontmoedigen door crisis en tegenslag? Of is het juist succes en allerlei kansen waardoor mensen onzeker worden? Research van Towers Watson geeft aan dat een recessie of crisis niet automatisch leidt tot dalend engagement. In high performing bedrijven kan de betrokkenheid en bezieling enorm hoog blijven. Ook onder druk leidt dit tot innovatie, samenwerking, nieuwe carrièremogelijkheden en verhoging van de kwaliteit van het product. Wie nu werkt aan engagement, is dus beter bestand tegen toekomstige, plotselinge 'klappen' vanuit de markt, de economie of de maatschappij. Engagement is duurzaam. Engagement gaat over de inhoud van je werk, de organisatie, je team en manager. Was vroeger de manager de parameter met de meeste impact dan is dat nu anders. De kansen die je krijgt om jezelf en je talenten te ontwikkelen op én in je werk zijn de onderscheidende factor.

MEER LEZEN?

Surf naar het Guide to Change platform voor achtergrond. De eerste drie artikelen zijn gratis. Verder praten over weten, meten en werken aan engagement? Graag. Mail of bel me (0416-663682).